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Calvin Klein debuts at Design Miami/Basel 2018

Calvin Klein debuts its first time participation at Design Miami/ Basel with a unique installation. A unique vision of an expansive international landscape, as interpreted by Chief Creative Officer, Raf Simons, featuring an authentic American barn and a showcase of limited edition Cassina Feltri armchairs with upholstery selected by Mr. Simons.

Created by influential Italian designer Gaetano Pesce for Cassina in 1987, the Feltri armchair is an ironic take on the royal throne, melding art and functionality. It has since become an established icon and a mainstay of modern art and contemporary design collectibles. The Feltri’s thick wool felt structure is made using a specially patented technique; the backrest is soft and enveloping while the lower part, infused with thermosetting resin, is firm and durable.

An admirer of Gaetano Pesce’s work, Mr. Simons approached Cassina about initiating what he refers to as a “cultural correspondence.” The result is a selection of 100 numbered Feltri armchairs in which Calvin Klein house codes are applied to the armchair’s interior upholstery. Each armchair features one-of-a-kind American heirloom quilts that date to the 19th and 20th centuries, emblematic of both American heritage and a homespun, handcrafted ethos of days gone by.

In line with Mr. Simons’ continued exploration of an international dialogue as filtered through an American lens, CALVIN KLEIN’s installation presents a vast open space punctuated by a freestanding barn and populated by a field of limited edition Feltri armchairs. Armchairs numbered 1 – 50 will be available for purchase at the Fair, while the remaining 50 – 100 will be made available for purchase through Cassina at a later date.

The barn, one of several built for the CALVIN KLEIN 205W39NYC Fall 2018 runway show, is reconstructed from reclaimed wood dated to the 19th Century. The barn’s walls are papered with billboard-scale images of artwork by Andy Warhol, part of the brand’s ongoing and multi-level partnership with The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts.

Image credits: © 2018 Delfino Sisto Legnani, © 2018 Stefano De Monte


// Calvin Klein debutta a Design Miami/Basel con un’installazione unica. Una visione unica di un paesaggio internazionale in espansione, interpretato dal responsabile creativo Raf Simons, che include un autentico fienile americano ed una mostra di una edizione limitata di poltrone Feltri di Cassina rivestite con tessuti scelti personalmente da Raf Simons.

Ideata dal noto designer Gaetano Pesce per Cassina nel 1987, la poltrona Feltri rappresenta una presa in giro del trono reale, mescolando arte e funzionalità. Da allora, è rimasta un’icona consolidata ed un pilastro dell’arte moderna e dei pezzi di design da collezione contemporanei. La spessa lana di feltro della Feltri viene realizzata utilizzando una speciale tecnica brevettata; lo schienale è morbido ed avvolgente mentre la parte più bassa, infusa con resina termoindurente, è solida e durevole.

Ammiratore del lavoro di Gaetano Pesce, Mr. Simons si è avvicinato a Cassina per dar via a quella che ha chiamato “corrispondenza culturale”. Il risultato è una selezione di 100 poltrone Feltri numerate in cui i codici della casa Calvin Klein vengono applicati al rivestimento interno della poltrona. Ogni poltrona presenta trapunte americane tradizionali che risalgono al 19esimo e 20esimo secolo, ed un ricamo a mano, ethos artigianale di giorni oramai passati.

In linea con l’esplorazione continua di Raf Simons verso un dialogo internazionale filtrato con una lente americana, l’installazione di Calvin Klein presenta un vasto open space interrotto da un fienile centrale e popolato da un campo di poltrone Feltri della collezione in edizione limitata. Le poltrone numerate dalla 1 alla 50 saranno in vendita durante il periodo della Fiera, mentre le restanti 50 (50-100) saranno messe in vendita attraverso Cassina più avanti.

Il fienile, uno dei diversi costruiti in occasione della sfilata 205W39NYC Autunno/Inverno 2018 di Calvin Klein, è ricostruito partendo da legno di recupero datato 19esimo secolo. I muri sono tappezzati da immagini di Andy Warhol in scala cartellone pubblicitario, conferma della collaborazione multi-level instaurata tra il brand di moda e la Andy Warhol Foundation for the Visual Arts.


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