design
Leave a Comment

Nendo for naturglacé


To celebrate the 10th anniversary of the organic cosmetic brand “naturaglacé”, Nendo was commissioned to rethink their packaging and graphics.

Being a company who manufactures products using only organic ingredients was the main topic to focus on. The products are manufactured in Japan, are safe to use, and are gentle enough even for a baby’s skin. However, it was stated the previous packaging didn’t convey the message well enough.

Oki Sato’s studio selected a palette of 11 shades related to the raw materials used in the products to communicate their value and brushed them randomly on white little boxes. The base color of the containers is a warm grey with a matte finish. For foundation and eyeshadows the compact cases were designed to resemble a painter’s palette, with a small indent on an edge to hook the fingers.

Ph. credits:  Akihiro Yoshida + Kei Iwasaki


// Nuovo progetto per Nendo. Questa volta a chiamarlo è il brand di cosmesi naturale “naturaglacé”, che per celebrare il suo decimo anniversario ha voluto che lo studio giapponese ripensasse il suo packaging e la sua grafica. 

L’essere un’azienda che produce cosmetici utilizzando soltanto ingredienti organici ha definito il punto di partenza. I prodotti sono prodotti interamente in Giappone, sono sicuri da usare, e sono tanto delicati da poter essere utilizzati anche dai più piccoli. Ad ogni modo, questi valori non erano veicolati nel migliore dei modi con il packaging preesistente. 

Oki Sato e il suo studio hanno quindi selezionato una palette di 11 nuance ispirate ai materiali naturali utilizzati nei prodotti e li hanno spazzolati con motivi casuali su scatoline bianche. Il colore base scelto per i contenitori invece è un grigio caldo con finitura opaca. Per i fondotinta e gli ombretti gli astucci sono stati pensati per richiamare l’idea della tavolozza dell’artista, con un incavo su un lato che permetta di posizionare meglio le dita.


Back to: design // home

Share your opinion!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s